24 Mart 2015 Salı

Süreç İyileştirme


                                               SÜREÇ İYİLEŞTİRME
  
 Süreç iyileştirme; işletmelerin iş süreçlerinin ve organizasyonel yapılarının, yapılacak olan inceleme ve analizler sonucunda, uygulanacak olan belirli yöntemler ile müşteri beklentilerini en üst düzeyde karşılamayı hedefleyen çalışmadır. Süreç iyileştirme;

      Kalite ve iş performanslarında artış sağlar.
      İş süreçlerine ölçülebilir hedefler kazandırır.
      Süreçleri hızlandırır, üretkenliği artırır.
      İş akışlarına uygulanabilir kurallar getirir.
      Süreç maliyetlerini azaltır.
      Ekip verimliliğini yükseltir.
    Süreç akışındaki dar boğazları ve aksamaları kontrol altına alır.
  
Süreç iyileştirme, iş akışından katma değer oluşturmayan adımların elimine edilmesidir. Bunun için süreçteki işlem basamakları, süreç için katma değer oluşturan işlem basamağı ve değer katmayan işlem basamağı olarak ikiye ayrılabilir.
   
Süreç iyileştirme çalışmalarında ister köklü bir değişiklik isterse küçük değişiklikler yapılsın çalışmaların başlangıcında performans düzeylerinde düşüklükler gözlenebilir. Bunun; çalışanların direnci, yapılan uygulamanın yeni olması kaynaklı alışma süreci, uygulamadaki eksiklikler gibi çeşitli nedenleri olabilir. Burada önemli olan nokta üst yönetim ile birlikte çalışmalara tam destek sağlanıp, uygulamayı tek seferlik bir çalışma olmaktan çıkartıp sürekli iyileşmenin hedef alındığı hale getirmektir.

 Olumlu yönde sürekli gelişimin hedeflendiği bir organizasyonda kademeli(sürekli) iyileştirme ile sıçramalı iyileştirme(re-engineering) birlikte yer almalıdır, ama ikisi birbirine karıştırılmamalıdır.
   Önemli olan sistem üzerinde yapılan anlık ve köklü değişimler ile elde edilen olumlu sonuçların, firmaların yönetim sistemlerinde sürekli uygulayacakları iyileştirme çalışmaları ile kalıcı hale getirilmesi ve her günün bir önceki günden daha iyiyi hedefler hale gelmesidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder