SÜREÇ İYİLEŞTİRME
Süreç iyileştirme; işletmelerin iş süreçlerinin ve organizasyonel
yapılarının, yapılacak olan inceleme ve analizler sonucunda, uygulanacak olan
belirli yöntemler ile müşteri beklentilerini en üst düzeyde karşılamayı
hedefleyen çalışmadır. Süreç iyileştirme;
• Kalite
ve iş performanslarında artış sağlar.
• İş
süreçlerine ölçülebilir hedefler kazandırır.
• Süreçleri
hızlandırır, üretkenliği artırır.
• İş
akışlarına uygulanabilir kurallar getirir.
• Süreç
maliyetlerini azaltır.
• Ekip
verimliliğini yükseltir.
• Süreç
akışındaki dar boğazları ve aksamaları kontrol altına alır.
Süreç iyileştirme, iş akışından katma değer oluşturmayan adımların elimine edilmesidir. Bunun için süreçteki işlem basamakları, süreç için katma değer oluşturan işlem basamağı ve değer katmayan işlem basamağı olarak ikiye ayrılabilir.
Süreç iyileştirme çalışmalarında ister köklü bir değişiklik isterse küçük değişiklikler yapılsın çalışmaların başlangıcında performans düzeylerinde düşüklükler gözlenebilir. Bunun; çalışanların direnci, yapılan uygulamanın yeni olması kaynaklı alışma süreci, uygulamadaki eksiklikler gibi çeşitli nedenleri olabilir. Burada önemli olan nokta üst yönetim ile birlikte çalışmalara tam destek sağlanıp, uygulamayı tek seferlik bir çalışma olmaktan çıkartıp sürekli iyileşmenin hedef alındığı hale getirmektir.
• Olumlu yönde sürekli gelişimin hedeflendiği bir organizasyonda kademeli(sürekli) iyileştirme ile sıçramalı iyileştirme(re-engineering) birlikte yer almalıdır, ama ikisi birbirine karıştırılmamalıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder