Çok büyük bir bütçe ve büyük bir prodüksiyonla çekilmiş reklam tarihimizin en önemli reklamlarından biri Jill çorap reklamları, ama bir önceki yazıda bahsettiğim “4P” mevzusu biraz göz ardı edilmişti.
Böylesine etkili bir reklamla piyasaya giren Jill çorapları
bir anda inanılmaz satılıyor ve talep karşılanamıyor, çoğu yerde çorap
bulunamıyordu. Sorun 1: Dağıtım.
Yeni bir üretim teknolojisiyle üretilip çok ince ama
kaçmayan bir çorap olduğu iddia edilen Jill çorapları beklentiyi karşılayamıyor.
Ürünü bir kere alan bir daha almıyordu. Sorun 2: Ürün
Fiyatlama da bir sorun yoktu ve tutundurma faaliyetleri de
müthişti. O devrin en büyük ajanslarından biri olan Ada ajansın bu reklamı
hazırladığını sanıyorum. “Reklamın Sokak Çocuğu” adlı reklamcılığın en önemli
isimlerinden Ersin Salman’ı anlatan kitaptan(ki tavsiye ederim) hatırladığım
kadarıyla ürünün üretimi yetişmediği için ajans reklamı ürünü hiç görmeden
hazırlamıştı. Seslendirmesini Halit
Kıvanç’ın yaptığı ve çok iddialı sloganlarla piyasaya giriş yapan Jill markası,
belki de bu büyük reklam kampanyasının altında daha da ezilmişti.
Dediğim gibi pazarlama karması unsurları arasında bir denge
yakalanamazsa başarılar uzun vadeli olamaz. Jill çorapları da ne yazık ki çok
uzun ömürlü olamadı. Ama reklamı, reklam tarihimizde yerini aldı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder