19 Ocak 2014 Pazar

Pazarlama stratejisini dağıtım üzerinden belirlemek

Dağıtım günümüzde şirketlerin çok büyük önem verdiği bir
alandır. Dağıtım ağına yapılan yatırım ve mükemmelleştirme
çabası diğer unsurları da etkilemektedir.

Dünyanın en büyük tekstil şirketlerinden biri olan Zara hızlı ve
etkin dağıtım kanalları sayesinde yeniliğin büyük önem taşıdığı
moda sektöründe rakiplerinden bir adım öne geçmektedir.
Amerikan Dell firması bilgisayar pazarındaki güçlü konumunu
geliştirdiği dağıtım kanalına borçlu, bilgisayar sektöründe dağıtım
ve satış ağları çok karmaşık bir haldeydi.
Bu durum maliyetleri arttırdığı için müşteriler hem ürünleri daha
yüksek fiyattan satın alıyor hem de yeterli satış sonrası desteği
görememekten şikayet ediyorlardı. 
Dell firması müşterilerle direkt bağlantı kurarak aradaki maliyet
yükseltici dağıtım kanalı unsurlarını devre dışı bıraktı.
Müşteriler istedikleri bilgisayarı telefon veya internet aracılığıyla
sipariş verip daha sonra da tatmin edici bir satış sonrası destek
görüyorlardı.
Dell’in dağıtım kanalına getirdiği bu yenilik şirketi çok üst
noktalara taşımanın yanı sıra çok sayıda şirkete de ilham kaynağı
oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder