Televizyon
hayatımıza girip kullanımı yaygınlaştığından beri sosyal yaşantımızı ve
alışkanlıklarımızı kökünden değiştirdi. Televizyon ilk yayına başladığı
yıllardaki tek kanallı günlerden sayısız alternatife sahip olduğumuz günümüze
kadar pek çok değişim de yaşadı. Peki bu değişim sürecek mi? Televizyonun
geleceği nasıl olacak?
Televizyon
her zaman en hızlı ve en etkin iletişim araçlarından birisi olmuştur. Ama
günümüzde yavaş yavaş televizyonun yerini almaya başlamış bir iletişim mecrası
daha var “İnternet”. Özellikle geniş ağ bağlantısının kullanılmaya başlanması
ve yeni geliştirilen teknolojilerle internet kullanım hızının artmasıyla
insanlar televizyondan aldıklarını akıllı telefon, tablet, labtop vs. gibi
iletişim araçları sayesinde ister evde, ister işte, ister sokaktayken internet
üzerinden almaya başladılar. Bu durum televizyon kanallarının bütün içeriğini
etkiledi. Fakat bu yazıda televizyonlarda en çok seyredilen içerik olan diziler
üzerinden bu incelemeyi yaparak dizi sektörünün geleceğine ve televizyonların
gelir kaynağı olan reklamların yeni düzen içerisinde nasıl bir değişim
geçirebileceğine bakacağız.
Televizyona
hazırlanan bir proje için kesin tutar demek mümkün değildir. Her proje
risklidir. Bir dizinin kaderini etkileyen; ismi, senaryosu, yönetmeni, başrol
oyuncuları, yan roller, yayın günü-saati vb. birçok unsur vardır ve bunların en
küçük görüneni bile o dizinin kaderini etkileyebilir. Bu riskin sıfıra
indirgenmesi elbette mümkün değil fakat gelişen teknolojiden ve izleyicilerden
elde edilen detaylı verilerden azami şekilde faydalanılarak bu riskin en aza
indirilmesi sağlanabilir.
Netflix
üzerinden 2013 yılında ilk sezonu, 2014 yılının Şubat ayında ise 2. Sezonu
yayınlanan “House of Cards” yaşanacak büyük değişimin habercisi oldu. İnsanların
televizyon izleme alışkanlıkları büyük bir hızla değişiyor. İnsanlar artık
kendilerine belirli bir saat dayatılmasını istemiyorlar, seyredecekleri diziyi
istedikleri herhangi bir zamanda herhangi bir aygıt üzerinden seyredebilmek
istiyorlar, üstelik sadece bir bölümle yetinmek de istemiyorlar. Artık bütün
bir sezonu maraton şeklinde arkadaşlarla, aileyle veya tek başına izlemek
tercih ediliyor. ABD başkanı Barack Obama’nın bile Twitter üzerinden büyük bir
merakla beklediğini söylediği “House of Cards” ‘ın 2. Sezonunun tamamı Cuma
günü yayınlandı ve o hafta sonu izleyicilerin çok büyük bir kısmı dizinin 2.
Sezonunu izlemeyi bitirdi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder