1997
yılında kurulan online film ve dizi izleme servisi Netflix tarafından
hazırlatılan ve Netflix üzerinden yayınlanan dizi elde ettiği başarı ile
kaçınılmaz olan değişimin hızlanmasına neden oldu. Netflix üzerinden 41 ülkede
44 milyon izleyici her ay 1 milyar saatin üzerinde dizi ve film izliyor. Şu an
için bu izleyicilerin % 75’i ABD’de fakat diğer ülkelerde de kullanım oranı sürekli
artıyor. Peki 13 bölümden oluşan bir sezonu tek seferde yayınlanan ve bütün
ezberleri bozan “House of Cards” dizisi nasıl oluştu? Yukarıda bahsettiğimiz
izleyici sayıları ve bu izleyicilerden elde edilen detaylı veriler bu sorunun
cevabını oluşturuyor. Netflix’in elinde çok büyük bir veri kaynağı var ve
Netflix bünyesindeki dizileri ve filmleri tam 73000 adet mikro türe ayırmış.
Yapılan bu detaylı kategorizasyon izleyici beğenisini çok keskin bir şekilde
anlamaya olanak sağlıyor. Elde edilen veriler sadece film ve dizilerin izlenme
oranlarından ibaret değil, izleyicinin bunları hangi aygıtla(telefon,
bilgisayar, tablet, Smart TV, oyun konsolları) izlediği, günün hangi saatinde
izlediği, kaçıncı dakikasında durdurduğu, hangi bölümünde ileri sardığı veya
hangi bölümünü tekrar seyrettiği gibi çok detaylı veriye ulaşabiliyor.
Eldeki
bu büyük veri havuzu sayesinde hangi türde bir dizi yapılabileceği, bu türde
hangi yönetmenin izleyici tarafından beğenildiği(örn: David Fincher), bu tür
film ve dizilerde hangi oyuncuların beğenildiği(örn: Kevin Spacey), yeniden
çevrim yapılacaksa bununla ilgili geçmiş veriler vs. gibi birçok sorunun cevabı
bulunuyor. Dizinin temeli oluşturulurken bu verilerden faydalanılıyor ve işin
geri kalan yaratıcı kısmı belirlenen ekibe bırakılıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder