Televizyon
içeriğinin oldukça önemli bir kısmı internet üzerinden yayınlanıyor, 2016
yılında ise televizyon içeriğinin yarısının internet üzerinden yayınlanacağı
öngörülüyor. Bu alana girmesi olası gözüken bir dünya devi var “Apple”. Eğer
Apple’da bu alana girer ve kendi içeriğini oluşturmaya başlarsa mevcut düzen
çok daha hızlı bir şekilde değişebilir.
Online
streaming hizmeti veren şirketlerin uğraşabilecekleri sorunlardan birisi
internet hızları ve bunun stabil olmasıdır. Fakat teknoloji her geçen saniye
gelişiyor ve zaten günümüzde de oldukça düşük seviyelere indirilmiş olan bu
sorun önümüzdeki dönemde tamamen ortadan kalkacakmış gibi gözüküyor. Ama bir
sorun daha gözüküyor. O da tekelleşme tehlikesi, ABD’nin en büyük yüksek hızlı
servis sağlayıcısı olan ve NBC Universal’in de sahibi olan Comcast bu alanda
kendisinden sonra 2. Sırada yer alan Time Warner Cable’ı satın almak için
girişimlere başladığını duyurdu. Eğer bu birleşme onaylanırsa kullanıcıların %
38’ine yakını tek bir şirketten hizmet almaya başlayacak. Bu durumun, kendisi
de Online streaming hizmeti veren (xfinity) Comcast tarafından rakiplerine
karşı bir koz olarak kullanılabileceği düşünülüyor ve toplumun pek çok
kesiminden sert itirazlar geliyor. Fakat bu birleşme gerçekleşse bile gerekli
düzenlemeler yapılarak olası bir sorunun önüne geçilebilir diye düşünüyorum.
Ülkemizde
de durum pek farklı sayılmaz. Üstelik Türk dizi sektörünün, dizilerin çok uzun
sürelere sahip olması gibi bir dezavantajı var. Amerika’da dramlar 40 dakika
ile 1 saat komedi dizleri ise 21 dakika ile 30 dakika arasında değişirken,
ülkemizde dramlar reklamsız 2 saat reklamlarla beraber 3 saate yakın sürerken
komedi dizilerinin de komedinin temel yapısına hiç de uygun olmayarak dramlarla
aynı veya çok yakın sürelere sahip oldukları görülüyor. Bu hem dizi
maliyetlerinin artması hem de çoğu bu durumdan şikayetçi olan oyuncuların ve
set ekibinin çok zor şartlar altında çalışmasına yol açıyor. Genç nüfusun son derece yüksek olduğu
ülkemizde toplumun televizyon seyretme alışkanlıkları değişti. Belli bir yaşın
üzerindeki kesim televizyondan vazgeçmezken, gençlerin çoğu Türk dizilerinin
yanı sıra yabancı dizileri de seyrediyor ve bunları internet üzerinden takip
ediyor. Özellikle gençlerin takip ettiği “Leyla ile Mecnun” ve “İşler Güçler”
gibi dizilerin reyting listelerinde çok üst sıralarda olmamalarına rağmen
sosyal medya da en çok konuşulan ve internet üzerinden en çok izlenen dizilerden
olmaları reyting verilerinin tek başına yeterli olamayacağının ve insanların
özgün projeler seyretmek istediklerinin en önemli kanıtı olabilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder