8 Ekim 2012 Pazartesi

VW'dan bahsetmişken

VW reklamlarından bu kadar bahsetmişken olaya sadece reklamların içeriği ve güzelliği noktasından bakmak yetersiz kalır. Her dönemi kendi koşulları içerisinde ele almak gerekir, şu an ki koşullar ile bu reklamları incelemek yanlış olur. Bu reklamların yayınlandığı yıllarda 2. Dünya savaşının etkisinin hala geçmediği, savaşı görmüş ve bizzat katılmış olan neslin tüketicinin büyük kısmını oluşturduğu düşünüldüğünde, VW gibi Nazi Partisi tarafından üretimine başlanan ve savaşta etkin bir şekilde kullanılmış bir aracın Amerikan halkı gözündeki imajını tahmin edersiniz. Elbette ön yargıları kırmak bir reklamcının başa çıkması gereken en büyük problemlerden biridir. Belki de Beetle'in ismiyle ve dizaynıyla şirin ve sempatik olması bu ön yargının kırılmasında etkili olmuştur. Başka bir isimle ve başka bir modelde araçla ABD pazarına girilmek istense bu müthiş reklamlarla bile olsa başarılı olmama ihtimali yüksek olurdu.
Bu reklamları değerlendirirken bunları da göz önünde bulundurmak gerekli diye düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder